Eesti muuseumiõpetajad õppisid Põlvamaal
Suvised tihedad tööpäevad on möödas ning külastajatest küllastunud muuseumiõpetajad asunud ise õppima. 6.-8. septembril 2011 korraldas Põlva Talurahvamuuseum Eesti muuseumipedagoogidele õppepäevad „Muuseum kui õpikeskkond täiskasvanutele“. Esimese päeva, selle kõige soojema ja päikesepaistelisema sisustasid Ahja, Mooste ja Räpina. Meie muuseumil olid välja pakkuda teekond Miikaeli kiriku juurest parki, park ja aianduskooli valdused ning Sillapää loss. Muusikakooli kammersaalis aset leidnud ümarlaud juhatas sisse päevade teemasse. Kas ja kuidas täiskasvanud külastajad muuseumis õpivad? Millistel tingimustel muutub muuseumi külastuskogemus õpikeskkonnaks? Elava arutelu käigus settisid mõtted:
inimene tajub keskkonda kõigi meelte, oma keha ja vaimuga. Kõige mõjuvam on selline õpikeskkond, mis seda võimaldab;
Ahja tähtsaim vara on kirjaniku Friedebert Tuglase väikese Illimari teema, Moostel mõisakompleksile tänapäevase sisu andmine, Räpina saab praegu pakkuda Võhandu kallastel paiknevat ning minevikust meile pärandatud ehitisi ja nende tänapäevast võlu;
kõigil kolmel kohal on õppimist võimaldav ning innustav vorm ja sisu;
täiskasvanud õppija on valmis tegema nii kodust eeltööd kui kogetu ja nähtu põhjal järeltööd;
täiskasvanud õppija võib soovida kas ainult meeltele mõjuvat, aga ka vaid vaimule pakkuvat;
muuseumid on õppinud nõudlustega arvestama;
muuseumid suudavad kujundada külastaja eelhäälestuse õpikogemuseks.
Muuseumide tegevus on igavesti arenev ja muuseumid saavad igaühte eraldi kõnetada.